BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

jutawan....


I made this widget at MyFlashFetish.com.

.......KALAM HATI.........

Rentetan kenangan ketawa & air mata... :-)

harga emas terkini

Wednesday, April 13, 2011

bahan semulajadi sebagai penyembuh...

Produk - Makanan Kesihatan - K-Sage Plus

K-SAGE PLUS dapat membantu meningkatkan aktiviti otak serta membantu meningkatkan proses kerja, Ianya bertindak untuk menyelaraskan sistem saraf tunjang serta sistem peredaran darah dalam badan. K-SAGE PLUS membantu meningkatkan sistem imuniti badan dan membantu membesarkan saluran arteri bagi peredaran darah kepada otak, jantung dan anggota badan dengan lebih lancar.

“Sage” – Makanan Untuk Kesihatan Otak

“Sage” ataupun lebih dikenali dengan nama saintifiknya - salviasebenarnya merujuk kepada nama keluarga herba pudina. Terdapat pelbagai spesies salvia dan kebanyakannya mempunyai sejarah perubatan. Herba “Sage” telah lama digunakan dalam perubatan herba bagi pelbagai tujuan. Teori berzaman lamanya yang menyatakan bahawa herba “sage” boleh meningkatkan daya ingatan kini disokong dengan penyelidikan moden apabila ianya telah dibuktikan berkesan dalam membantu fungsi kognitif.
Pakar percaya bahawa bahan aktif dalam herba “sage” mampu meningkatkan kandungan kimia yang menyalurkan maklumat kepada otak. Ini adalah hasil daripada kandungan anti-oksida dan anti-radangnya dan kelebihan ini ternyata membuktikan potensi salvia dalam merawat penyakit Alzheimer yang berkaitan dengan penurunan tahap kognitif.
Selain itu, herba “sage” juga telah digunakan bersama lain-lain herba tambahan bagi mengaktifkan sel otak yang dorman, merangsang pengaliran darah dalam otak bagi kesihatan am, mempromosikan minda yang cergas serta merehatkan minda daripada tekanan kehidupan seharian. K-SAGE PLUS sememangnya baik untuk kesihatan otak kita.
Kebaikan K-SAGE PLUS:
  • Membantu memperbaiki daya ingatan
  • Membantu mengurangkan tekanan
  • Membantu memperbaiki kualiti tidur
  • Melegakan keadaan otak daripada keletihan
  • Membantu memperbaiki peredaran darah
  • Membantu menggalakkan kecergasan
Kegunaan:
  1. Sesuai untuk kanak-kanak, para pelajar, orang dewasa dan mereka yang lanjut usia bagi mengekalkan daya ingatan dan meningkatkan kecergasan otak.
  2. Membantu para pelajar dan kanak-kanak untuk memperbaiki daya ingatan, daya pemikiran dan keupayaan untuk belajar.
          60BIJI                              30BIJI
PM : RM202                             RM106
EM: RM205                              RM108

Produk - Makanan Kesihatan - K-Sauda VCO

VIRGIN COCONUT OIL

Virgin Coconut Oil atau minyak kelapa murni adalah minyak kelapa yang diperolehi daripada daging kelapa segar tanpa sebarang penambahan zat kimia bagi menghasilkan asid lemak yang terbaik mutunya. Minyak kelapa terbukti memiliki kandungan nutrisi yang amat baik untuk memperlancarkan metabolisme dan meningkatkan sistem daya tahan tubuh. Ianya mengandungi banyak zat aktif yang berkhasiat untuk tubuh badan, seperti Middle Chain Fatty Acid (MCFA), monogliserida, EPA dan DHA.
MCFA merupakan asid lemak rantai yang dapat berkembang dan minyak kelapa merupakan diantara sumber makanan yang paling kaya dengan MCFA. MCFA yang terdapat pada minyak kelapa murni mengandungi Asid Laurat dan Asid Kaprat yang dapat berfungsi sebagai pencegah bakteria dan kulat.
Berbeza dengan kandungan asid lemak yang terdapat pada minyak umumnya minyak kelapa murni tidak akan dimetabolisme menjadi kolesterol apabila berada di dalam tubuh. Tetapi, oleh kerana kandungannya terdapat MCFA, maka ianya akan diuraikan di dalam tubuh dan digunakan bagi penghasilan tenaga. Disebabkan minyak kelapa menghasilkan tenaga, ianya tidak akan menyebabkan peningkatan kolesterol dalam tubuh apabila dimakan dengan tetap.
Kebaikan K-Sauda VCO:
  • Meningkatkan fungsi sistem imuniti badan
  • Mencegah jangkitan bakteria selesema, sakit kerongkong dan virus influenza
  • Mencegah jangkitan parasit dan kulat, eksema dan cirit-birit
  • Menurunkan berat badan serta sesuai sebagai suplemen bagi pesakit kencing manis
  • Merendahkan risiko sakit koronori jantung, hipertensi, strok dan arterosklerosis
  • Mempercepatkan proses penyembuhan prostat dan tiroid
  • Membantu menjaga kesihatan rambut dan kulit

       30BIJI
PM: RM62
EM: RM64

Produk - Makanan Kesihatan - EKSTRAK GAMAT dengan Madu

Suplemen ini terbukti berkesan dalam membantu meningkatkan sistem imuniti badan, membantu menyembuh luka-luka dan kecederaan ringan serta mengawal peredaran darah dan meningkatkan kesihatan am kita.

Ia juga dapat digunakan sebagai tonik untuk lelaki dan wanita. Ekstrak Gamat dengan Madu ini merupakan penambahan kesihatan dari bahan semulajadi yang unggul bagi masa kini dan sesuai digunakan bagi membantu penyembuhan luka-luka dan kecederaan ringan serta meningkatkan tahap kesihatan.

350ML

PM: RM85.50
EM: RM89.50



Produk - Makanan Kesihatan - GAMAT EXTRACT with Taurine

Suplemen ini mengandungi gabungan mineral asli dan kompleks gama-peptida yang dikenali sebagai Gamalin dan mineral, vitamin-vitamin serta protein bagi mengawal kadar kolesterol, menyuburkan otot-otot yang tua, tulang, saraf dan kulit sambil memberi kesan bertenaga kepada sistem daya ketahanan badan. Boleh digunakan sebagai suplemen tambahan bagi menyembuh luka-luka kecil, kecederaan dan radang, meningkatkan pengedaran darah, meningkatkan kekuatan badan dan lain-lain kebaikan kesihatan


250ML

PM: RM48
EM: RM51





Produk - Makanan Kesihatan - K-NATURE'S CARE E. BREVISCAPUS CAPSULES

Bahan utama K-Nature’s Care E. Breviscapus Capsules adalah daripada berba Eringeron Breviscapus. Herba Eringeron Breviscapus ini merupakan herba perubatan Cina yang hanya boleh ditemui di daerah Yunnan , China . Ianya digunakan untuk menhalang kesejukan badan, menggalakkan perpeluhan, melegakan rasa sakit, melegakan otot-otot dan merangsangkan peredaran darah. Ianya juga telah digunakan sekitar 1,000 tahun lalu untuk membantu lumpuhan hemiplegik, apopleksi dan angina oleh kaum Dai.
Mengamalkan pengambilan kapsul ‘Erigeron Breviscapus’ telah dibuktikan dapat membantu meningkatkan peredaran darah dan membantu menghalang strok dengan:
  • Membantu meningkatkan pengaliran darah ke otak dengan mengurangkan kepekatan darah
  • Membantu menembusi darah terhalang pada otak
  • Membantu mengurangkan risiko hipertensi dan arteriosklerosis
  • Membantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular
  • Membantu mengekalkan kesihatan serebral-vaskular dan sistem kardiovaskular

 30 BIJI
PM: RM126
EM: RM129

Produk - Makanan Kesihatan - PROPOLIS PLATINUM

Propolis Platinum adalah propolis cecair tanpa kandungan alkohol daripada Brazil yang terkenal sebagai penghasil propolis hijau terbaik yang di dunia. Kualiti propolis bergantung kepada asal negara ia dihasilkan. Perbezaan warna propolis seperti seperti coklat, kuning, hijau dan bermacam-macam lagi melambangkan kualiti masing-masing. Propolis yang terbaik dan paling tinggi kualitinya adalah propolis hijau dari Brazil kerana negara seperti Brazil mempunyai kepelbagaian kehidupan tumbuhan yang kaya di dunia.
Menurut buku dari Dr. Kishita yang bertajuk ‘The Wonder Treatment of Propolis’, beberapa kajian mengenai propolis dari beberapa buah negara membuktikan propolis dari negara Brazil , terutamanya damar dari Eukaliptus sebagai kualiti yang terbaik.
Propolis dikumpul oleh lebah-lebah dari hutan hujan tropika Brazil yang tidak dicemari. Propolis adalah produk damar semulajadi sarang lebah yang dihasilkan oleh lebah bagi melindungi dan mengukuhkan penjagaan sarang lebah dari ancaman jangkitan. Kajian saintifik telah membuktikan bahawa amalan mengambil propolis daapt membantu mengukuhkan sistem imuniti badan dan oleh itu, Propolis Platinum memainkan peranan penting dalam penjagaan kesihatan am kita.

Fungsi Propolis Platinum

Propolis Platinum kaya dengan kandungan bioflavonoid. Bioflavonoid juga menggiatkan sel-sel darah putih dalam membantu meningkatkan sistem imuniti badan. Flavonoid yang terkandung dalam Propolis Platinum adalah sebatian tumbuh-tumbuhan yang mempunyai ciri-ciri anti-kulat, anti-bakteria, anti-virus, anti-oksida dan anti-radang berkualiti tinggi.

Kebaikan Propolis Platinum

Propolis Platinum menggiatkan penghasilan antibodi serta mengukuhkan sistem imuniti badan. Propolis Platinum membantu melegakan sakit tekak. Ia juga bertindak dalam melawan kerosakan gusi dan gigi. Ia boleh membantu menghalang selsema, jangkitan gastrointestinal dan lain-lain lagi kegunaan. Ia juga boleh membantu meringankan masalah pernafasan dan membantu merawat luka-luka ringan apabila disapukan pada luka.

5 X 6ML = PM: RM161
                 EM: RM163
1 X 6ML = PM: RM36
                EM: RM37

No comments:

Post a Comment