BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

jutawan....


I made this widget at MyFlashFetish.com.

.......KALAM HATI.........

Rentetan kenangan ketawa & air mata... :-)

harga emas terkini

Monday, May 2, 2011

Produk - Makanan Kesihatan - PROPOLIS PLATINUM

Propolis Platinum adalah propolis cecair tanpa kandungan alkohol daripada Brazil yang terkenal sebagai penghasil propolis hijau terbaik yang di dunia. Kualiti propolis bergantung kepada asal negara ia dihasilkan. Perbezaan warna propolis seperti seperti coklat, kuning, hijau dan bermacam-macam lagi melambangkan kualiti masing-masing. Propolis yang terbaik dan paling tinggi kualitinya adalah propolis hijau dari Brazil kerana negara seperti Brazil mempunyai kepelbagaian kehidupan tumbuhan yang kaya di dunia.
Menurut buku dari Dr. Kishita yang bertajuk ‘The Wonder Treatment of Propolis’, beberapa kajian mengenai propolis dari beberapa buah negara membuktikan propolis dari negara Brazil , terutamanya damar dari Eukaliptus sebagai kualiti yang terbaik.
Propolis dikumpul oleh lebah-lebah dari hutan hujan tropika Brazil yang tidak dicemari. Propolis adalah produk damar semulajadi sarang lebah yang dihasilkan oleh lebah bagi melindungi dan mengukuhkan penjagaan sarang lebah dari ancaman jangkitan. Kajian saintifik telah membuktikan bahawa amalan mengambil propolis daapt membantu mengukuhkan sistem imuniti badan dan oleh itu, Propolis Platinum memainkan peranan penting dalam penjagaan kesihatan am kita.

Fungsi Propolis Platinum

Propolis Platinum kaya dengan kandungan bioflavonoid. Bioflavonoid juga menggiatkan sel-sel darah putih dalam membantu meningkatkan sistem imuniti badan. Flavonoid yang terkandung dalam Propolis Platinum adalah sebatian tumbuh-tumbuhan yang mempunyai ciri-ciri anti-kulat, anti-bakteria, anti-virus, anti-oksida dan anti-radang berkualiti tinggi.

Kebaikan Propolis Platinum

Propolis Platinum menggiatkan penghasilan antibodi serta mengukuhkan sistem imuniti badan. Propolis Platinum membantu melegakan sakit tekak. Ia juga bertindak dalam melawan kerosakan gusi dan gigi. Ia boleh membantu menghalang selsema, jangkitan gastrointestinal dan lain-lain lagi kegunaan. Ia juga boleh membantu meringankan masalah pernafasan dan membantu merawat luka-luka ringan apabila disapukan pada luka.




Produk - Makanan Kesihatan - K-Mixed Fruit Drink

K-Mixed Fruit Drink merupakan agen antioksida yang baik, membantu mengurangkan radikal bebas serta menggalakkan kesihatan am. Fungsi utama K-Mixed Fruit Drink adalah membantu dalam penyerapan dan pencernaan nutrisi dalam badan. Minum segelas K-Mixed Fruit Drink pada waktu pagi dan malam demi badan yang sihat dan cergas.

Kebaikan K-Mixed Fruit Drink:

  • Membantu menggalakkan pencernaan makanan dan fungsi pembuangan sisa badan
  • Meningkatkan metabolisma sel dan memulihkan tenaga
  • Menguatkan sistem pertahanan badan
  • Mempertingkatkan fungsi hati dan melancarkan pengedaran darah
  • Berfungsi antioksida yang membantu melindungi tisu badan serta mengurangkan radikal bebas
  • Mengurangkan kekembungan perut dan ketidakselesaan bahagian abdomen
  • Mempertingkatkan pencernaan produk tenusu dan membina ketahanan terhadap laktosa susu



Produk - Makanan Kesihatan - K-Sauda VCO

VIRGIN COCONUT OIL

Virgin Coconut Oil atau minyak kelapa murni adalah minyak kelapa yang diperolehi daripada daging kelapa segar tanpa sebarang penambahan zat kimia bagi menghasilkan asid lemak yang terbaik mutunya. Minyak kelapa terbukti memiliki kandungan nutrisi yang amat baik untuk memperlancarkan metabolisme dan meningkatkan sistem daya tahan tubuh. Ianya mengandungi banyak zat aktif yang berkhasiat untuk tubuh badan, seperti Middle Chain Fatty Acid (MCFA), monogliserida, EPA dan DHA.
MCFA merupakan asid lemak rantai yang dapat berkembang dan minyak kelapa merupakan diantara sumber makanan yang paling kaya dengan MCFA. MCFA yang terdapat pada minyak kelapa murni mengandungi Asid Laurat dan Asid Kaprat yang dapat berfungsi sebagai pencegah bakteria dan kulat.
Berbeza dengan kandungan asid lemak yang terdapat pada minyak umumnya minyak kelapa murni tidak akan dimetabolisme menjadi kolesterol apabila berada di dalam tubuh. Tetapi, oleh kerana kandungannya terdapat MCFA, maka ianya akan diuraikan di dalam tubuh dan digunakan bagi penghasilan tenaga. Disebabkan minyak kelapa menghasilkan tenaga, ianya tidak akan menyebabkan peningkatan kolesterol dalam tubuh apabila dimakan dengan tetap.
Kebaikan K-Sauda VCO:
  • Meningkatkan fungsi sistem imuniti badan
  • Mencegah jangkitan bakteria selesema, sakit kerongkong dan virus influenza
  • Mencegah jangkitan parasit dan kulat, eksema dan cirit-birit
  • Menurunkan berat badan serta sesuai sebagai suplemen bagi pesakit kencing manis
  • Merendahkan risiko sakit koronori jantung, hipertensi, strok dan arterosklerosis
  • Mempercepatkan proses penyembuhan prostat dan tiroid
  • Membantu menjaga kesihatan rambut dan kulit

No comments:

Post a Comment