BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

jutawan....


I made this widget at MyFlashFetish.com.

.......KALAM HATI.........

Rentetan kenangan ketawa & air mata... :-)

harga emas terkini

Wednesday, April 13, 2011

MAKANAN KESIHATAN SEMULAJADI

Produk - Makanan Kesihatan - ORGANIC K-BIOGREEN

MELANGSIRKAN 
Organic K-BioGreen ialah makanan organik yang dipilih khas dari 58 jenis bahan unik seperti kacang, bijiran, sayur-sayuran, rumpair laut dan bifido-bakteria serta enzim makanan yang memainkan peranan penting dalam badan manusia bagi bagi membersih, mendetoksifikasi dan meremaja serta mengembalikan fungsi-fungsi organ penting dalam badan dan membina ketahanan. Apabila produk tersebut diambil sebagai makanan dalam badan, ia memberikan nutrien-nutrien yang secukupnya dan sesuai bagi mereka yang inginkan tubuh badan yang sihat dan langsing.
Organic K-BioGreen adalah sumber makanan bernutrisi tanpa kandungan bahan awet dan tanpa pengubahsuaian genetik yang diluluskan olehAsureQuality Limited di New Zealand. Setelah produk organik disahkan dengan kelulusan organik, produk berkenaan diberi label dan boleh dipastikan bahawa unsur-unsur produk organik berkenaan telah mematuhi syarat-syarat dari perkebunan ke pasaran.
Organic K-BioGreen tidak mengandungi sebarang perisa buatan, pewarna, sisa-sisa anti-biotik, penggalak tumbesaran dan bahan awet. Dalam penggunaan baja, perkebunan organik telah menetapkan garis panduan yang ketat. Baja mengandungi patogen manusia, tetapi jika dirawat (dikompos) dengan betul, ia bioleh menjadi baja organik dalam bentuk selamat. Pekebun berkelulusan organik tidak dibenar menggunakan baja yang tidak dirawat kurang dari 60 hari sebelum penuaian tanaman dan ia diperiksa bagi memastikan syarat-syarat dan peraturan-peraturan dipatuhi.
Ada di antara mereka percaya bahawa makanan organik rasa lebih enak dari makanan biasa. Untuk sebab-sebab kesihatan, makanan rasa lebih enak jika makanan tersebut adalah segar.

Kebaikan Organic K-BioGreen :

  1. Meningkatkan sistem imuniti
  2. Meningkatkan sistem endokrin
  3. Membersih sistem penghadaman
  4. Membantu mengurangkan kolesterol
  5. Membantu menghalang sakit jantung
  6. Membantu menggalang sel-sel kanser
  7. Mendetoksifikasikan sel-sel badan dan saluran darah
  8. Mengaktifkan sel-sel badan
  9. Menggalakkan metabolisme
  10. Mengawal organ-organ dalaman
  11. Mengurangkan tekanan
  12. Meningkatkan ingatan
  13. Meningkatkan keadaan mental dan fizikal
  14. Bertindak sebagai agen anti-oksida
  15. Membekalkan vitamin, mineral dan nutrien yang lengkap
  16. Melembapkan kulit dan membantu menghalang alahan kulit
  17. Membantu menahan lapar dan menguruskan badan
  18. Mengembalikan kecantikan asli
500g    = PM:RM163 / RM136.50                                             250g= RM87 / RM72.50
               EM: RM168.50 / RM141.50                                                  RM90 / RM75.50




Produk - Makanan Kesihatan - K-LingZhi Gold

Produk Penemuan Biologi Terbaru K-Lingzhi Gold

Menguatkan sistem pertahanan badan untuk mencapai cara hidup yang diidamkan
  • Meningkatkan sistem pertahanan badan
  • Merendahkan kolesterol dalam darah & kandungan lemak bebas
  • Mempertingkatkan fungsi ginjal & hati
  • Mengurangkan lipid darah
  • Menstabilkan membran sel darah merah
  • Memperbaik pengedaran darah
  • Menenangkan saraf

PM: RM54 
EM: RM56

Produk - Makanan Kesihatan - K-NutraMix

Kini, pengambilan makanan berlemak dan bergula merupakan faktor utama yang mengakibatkan masalah obesiti. Jika kita ingin mencapai bentuk badan yang ideal, langkah pertama yang patut dilakukan adalah mematuhi prinsip pengurangan lemak iaitu kurangkan gula & makanan karbohidrat , lebihkan senaman serta tingkatkan zat protein & serat .

K-NutraMix diperkayakan dengan :

Protein Soya Terasing - Protein yang lengkap, mudah dicerna dan diserap oleh badan serta membekalkan 9 jenis asid amino perlu.
Minuman Berserat : FOS Beneo Synergy 1 - Sejenis gentian yang tidak dapat dicernakan oleh badan tetapi menggalakkan bakteria baik supaya menapai di dalam usus.
Trigliserida Rantai Sederhana - Menukarkan tenaga dengan mudah dan menggalakkan metabolisma.
L-Karnitina - Membantu penghantaran lemak dan menggalakkan pembakaran lemak.
Lesitin Soya - Membantu dalam penyingkiran lemak dan kolestrol demi hati yang sihat.

Produk - Makanan Kesihatan - K-Ig-Gold

Manfaat Kesihatan Kolostrum

Bayi
Kolostrum kaya dengan karbohidrat, protein dan antibodi. Di samping itu, kandungan lemak yang rendah di dalamnya sesuai untuk pemakanan bayi baru lahir yang mempunyai sistem pencernaan yang lemah.
Kehadiran antibodi di dalam kolostrum membantu bayi memperkembangkan daya pertahanan badan. Kolostrum juga bertindak sebagai laksatif lembut yang menggalakkan pengeluaran najis pertama bayi dengan lancar. Najis pertama tersebut dikenali sebagai Meconium dan tinggi dengan Bilirubin untuk mengelakkan penyakit jaundis.
Kanak-kanak
Kolostrum membawa pengaruh yang besar kepada perkembangan sistem pertahanan kanak-kanak. Beberapa penyelidikan melaporkan bahawa kanak-kanak yang diberi kolostrum membesar dengan lebih kuat dan sihat secara fizikal dari muda hingga zaman dewasa. Ia turut mengurangkan kebarangkalian untuk dijangkiti masalah pengecutan gastrousus ataupun gangguan pernafasan seperti asma.
Orang dewasa dan warga tua
Pengambilan kolostrum secara kerap mampu membantu mengembalikan dan memaksimakan sistem pertahanan seseorang dewasa. Oleh sebab kandungan karbohidrat yang tinggi berupaya memantapkan tahap tenaga, maka kolostrum sering digunakan oleh ahli sukan.
Kolostrum mencegah penyakit seperti arteriosklerosis dan penyakit jantung di samping melawan jangkitan bakteria seperti chlamydeous serta merendahkan tahap kolesterol LDL dan seterusnya mengurangkan risiko serangan penyakit jantung. Secara umumnya, kolostrum berpengaruh untuk memelihara kesihatan badan sepanjang hayat hidup

PM: RM126
EM: RM131

Produk - Makanan Kesihatan - K-OsteoCal

Peranan Penting Kalsium dan Kolagen Kepada Kesihatan Kita

Pengambilan kalsium dan kolagen setiap hari merupakan kunci bagi membantu mencegah dan merawat kekurangan kalsium dan kolagen. Kalsium dan kolagen adalah penting dalam membantu membina dan mengukuhkan tulang-tulang, menguatkan tendon dan tulang rawan kita. Semasa kita mengalami proses penuaan, kita memerlukan kalsium, kolagen dan mineral sebagai makanan tambahan disebabkan oleh ketidakseimbangan pemakanan kita dan badan kita itu tidak lagi menghasilkan kuantiti yang secukupnya untuk badan kita menyembuh dari penyakit. Akibat daripada itu, kesihatan badan kita mula merosot dan ini meningkatkan masalah-masalah kesihatan seperti tulang rapuh dan ketidakselesaan sendi. Oleh itu, ia amat penting bagi menambahkan makanan dengan nutrisi kalsium, kolagen dan mineral.

Mengapa kita perlukan Kalsium dan Kolagen?

Kalsium
Kalsium kebanyakannya didapati dalam tulang-tulang kita. Pemakanan kita dapat membekalkan kalsium untuk kita. Kalsium menyediakan nutrien supaya jantung dan otot-otot kita berfungsi. Tulang-tulang kita sentiasa terhakis pada setiap masa dan digantikan dengan tisu tulang yang baru. Jika kita kekurangan kalsium dalam pemakanan, keperluan kalsium bagi badan berfungsi dengan baik dan ini diambil dari tulang-tulang. Tulang-tulang kita akan mengalami degenerasi jika kalsium tidak diganti semula, maka ini menyebabkan masalah kesihatan seperti tulang-tulang rapuh atau osteoporosis.
Kolagen
Tulang rawan antara sendi-sendi kita kebanyakannya terdiri daripada kolagen. Tulang rawan bertindak sebagai kusyen pelembut semasa pergerakan sendi-sendi. Tulang rawan yang sihat adalah penting bagi melancarkan pergerakan kita.
Kalsium daripada Rumpai Laut
Setelah bertahun lamanya, orang ramai di seluruh dunia telah menemui dan menikmati manfaat-manfaat rumpai laut, sama ada dalam makanan, produk-produk kesihatan atau terapi semula jadi. Rumpai laut amat terkenal dengan sumber kalsium yang kaya dan lain-lain mineral surih yang diperlukan oleh badan.
Rumpai Laut merupakan salah satu tumbuhan yang kaya dengan sumber kalsium. Kalsium daripada K-OsteoCal berasal daripada rumpai laut yang telah dituai.

Mengapa memilih K-OsteoCal?

  1. K-OsteoCal berasal daripada rumpai laut yang menyerap mineral dan nutrien yang perlu di laut.
  2. Ia mengandungi mineral dan kolagen yang banyak dalam membantu membina tulang-tulang, mengekalkan kesihatan sendi-sendi dan meningkatkan penyerapan kalsium.
  3. Ia juga kaya dengan mineral-mineral yang perlu bagi tulang seperti:
    • Magnesium, membantu membina dan menguatkan bahagian tengah tulang-tulang yang lembut di mana mineral-mineral mudah melekat.
    • Ia juga mengandungi Boron yang meningkatkan penyerapan kalsium.
    • Bersama-sama dengan Kuprum dan Zink, mereka memainkan peranan dengan faktor-faktor enzim untuk membina dan pembahagian sel bagi tulang.
  4. Ia mengandungi ‘bioavailability’ yang lebih lebih tinggi dan penyerapan kalsium yang lebih baik daripada kalsium karbonat dan trikalsium fosfat.

Kebaikan K-OsteoCal

  1. Membantu mengekalkan kekuatan tulang-tulang dan kesihatan gigi
  2. Membantu mengurangkan risiko tulang mudah patah
  3. Membantu meningkatkan fungsi sendi-sendi
  4. Membantu mengurangkan risiko kanser kolon (usus)
  5. Mengawal dan menormalkan denyutan jantung
  6. Membantu mengurangkan insomnia
  7. Membantu memetabolismakan zat besi dalam badan kita
  8. Membantu fungsi sistem saraf
  9. Membantu mengawal berat badan
  10. Membantu mencegah darah beku dan membantu pengecutan otot
  11. Menggunakan asid amino sebagai blok-blok binaan untuk protein badan
  12. Membantu memelihara sendi-sendi menjadi sihat
PM: RM120
EM: RM126




No comments:

Post a Comment